![]() |
![]() |
PEŁNOMOCNIK DS. PRAW PACJENTA Szpitala Miejskiego św. Jana Pawła II w Elblągu mgr Małgorzata Adamowicz Spotkania z Pełnomocnikiem odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 - 13.00, pok. nr 109 (budynek administracyjny) Elbląg, ul. Komeńskiego 35 tel.: 55 239 44 49, fax 55 239 45 77, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. RZECZNIK PRAW PACJENTA SZPITALA PSYCHIATRYCZNEGO,
Z pomocy Rzecznika mogą korzystać pacjenci Szpitala oraz osoby działające w interesie pacjenta: rodzina, przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub faktyczny. Rzecznik pracuje w każdy poniedziałek i piątek oraz w 2-gi, 4-ty i 5-ty czwartek miesiąca w godzinach 7.00 – 15.00. Rzecznik przyjmuje interesantów osobiście w gabinecie znajdującym się w budynku administracyjnym (poddasze) przy Ul. Żeromskiego 22 oraz na terenie oddziałów Szpitala. Z Rzecznikiem można kontaktować się telefonicznie: tel. stacjonarny: (55) 625 72 68lub tel. komórkowy: 503 183 418 lub pisemnie: e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Rzecznik Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego jest pracownikiem Biura Rzecznika Praw Pacjenta i wykonuje swoje zadania przy pomocy tego Biura. Kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta: ul. Młynarska 46 e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Bezpłatna infolinia: 800-190-590 PRAWA PACJENTA (wyciąg) Na podstawie: USTAWY z dnia 6 listopada 2008 r. O prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Opracowano na podstawie: tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1318, 1524.)
KTO TO JEST PACJENT? Pacjent to każdy, kto już korzysta ze świadczeń zdrowotnych lub zwraca się o ich udzielenie, m.in. przez szpital, przychodnię, lekarza, pielęgniarkę, położną (niezależnie od tego czy jest chory, czy zdrowy). KTO JEST ZOBOWIĄZANY DO POSZANOWANIA I PRZESTRZEGANIA PRAW PACJENTA? 1) Osoby wykonujące zawód medyczny: lekarze, pielęgniarki, położne, diagności, fizjoterapeuci, ratownicy medyczni i inni profesjonaliści opieki zdrowotnej oraz każda inna osoba uczestnicząca w udzielaniu świadczeń zdrowotnych. 2) Podmioty udzielające świadczeń opieki zdrowotnej oraz współuczestniczące w ich udzielaniu, takie jak: placówki ochrony zdrowia (m.in. szpitale, przychodnie, ośrodki zdrowia, poradnie, zakłady opiekuńczo-lecznicze, zakłady pielęgnacyjno-opiekuńcze, laboratoria diagnostyczne, jednostki badawczo-rozwojowe), praktyki lekarskie, pielęgniarskie i położnicze. 3) Inne podmioty opieki zdrowotnej, takie jak: organy władzy publicznej właściwe w zakresie ochrony zdrowia (w szczególności: Minister Zdrowia, wojewoda, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli: gmina, powiat, województwo), Narodowy Fundusz Zdrowia, samorządy zawodów medycznych, producenci leków, produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz apteki. 4) W przypadku naruszenia powyższych praw w trakcie udzielania świadczeń w Szpitalu pacjent ma prawo złożyć skargę do:
5) Po wyczerpaniu trybu administracyjnego wewnątrz jednostki Pacjent może złożyć skargę do:
|