język strony

Polish English German Latvian Russian

galeria

Previous ◁ | ▷ Next

pogoda


odwiedziny

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterdzisiaj317
mod_vvisit_counterwczoraj1201
mod_vvisit_counterw tym tygodniu2477
mod_vvisit_counterw tym miesiącu16022
mod_vvisit_counterwszystkie948572

Aktualnie: gości 47, 
botów 1 połączonych
Your IP: 54.80.10.56
 , 
Today: Paź 17, 2017

logo-fun

Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020
Oś priorytetowa 9. Dostęp do wysokiej jakości usług publicznych
Działanie 9.1 Infrastruktura ochrony zdrowia
Poddziałanie 9.1.2 Infrastruktura ochrony zdrowia w miejskim obszarze funkcjonalnym Elbląga - ZIT bis
Tytuł projektu „Podniesienie jakości i kompleksowości leczenia poprzez konsolidację usług zdrowotnych w zakresie lecznictwa zachowawczego i zabiegowego w Szpitalu Miejskim św. Jana Pawła II w Elblągu”
Całkowita kwota projektu: 39 470 519, 12 PLN, Wydatki kwalifikowane: 39 428 929, 12 PLN
Kwota dofinansowania: 32 919 212, 92 PLN, Wkład własny: 6 509 716, 20 PLN

PDF Drukuj
magorzata  adamowicz PEŁNOMOCNIK DS. PRAW PACJENTA Szpitala Miejskiego
św. Jana Pawła II w Elblągu mgr Małgorzata Adamowicz

PRAWA PACJENTA (wyciąg)

Na podstawie:

USTAWY z dnia 6 listopada 2008 r. O prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta ( Dz. U.  z 2017 r. poz. 836..)

  1. Prawo do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

  2. Prawo do świadczeń zdrowotnych

  3. Prawo do opinii innego lekarza, pielęgniarki, położnej lub zwołania konsylium lekarskiego

  4. Prawo do informacji

  5. Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych

  6. Prawo do tajemnicy informacji związanych z pacjentem

  7. Prawo do wyrażenia zgody lub sprzeciwu  na udzielanie świadczeń zdrowotnych

  8. Prawo do leczenia bólu

  9. Prawo do dostępu do dokumentacji medycznej

  10. Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza

  11. Prawo do poszanowania intymności i godności

  12. Prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego

  13. Prawo do opieki duszpasterskiej

  14. Prawo do umierania w spokoju i godności

  15. Prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie

  16. Prawo pacjenta do dochodzenia swoich praw

KTO TO JEST PACJENT?

Pacjent to każdy, kto już korzysta ze świadczeń zdrowotnych lub zwraca się o ich udzielenie, m.in. przez szpital, przychodnię, lekarza, pielęgniarkę, położną (niezależnie od tego czy jest chory, czy zdrowy).

KTO JEST ZOBOWIĄZANY DO POSZANOWANIA I PRZESTRZEGANIA PRAW PACJENTA?

  • Osoby wykonujące zawód medyczny: lekarze, pielęgniarki, położne, diagności, fizjoterapeuci, ratownicy medyczni i inni profesjonaliści opieki zdrowotnej oraz każda inna osoba uczestnicząca w udzielaniu świadczeń zdrowotnych.

  • Podmioty udzielające świadczeń opieki zdrowotnej oraz współuczestniczące w ich udzielaniu, takie jak: placówki ochrony zdrowia (m.in. szpitale, przychodnie, ośrodki zdrowia, poradnie, zakłady opiekuńczo-lecznicze, zakłady pielęgnacyjno-opiekuńcze, laboratoria diagnostyczne, jednostki badawczo-rozwojowe), praktyki lekarskie, pielęgniarskie i położnicze.

  • Inne podmioty opieki zdrowotnej, takie jak: organy władzy publicznej właściwe w zakresie ochrony zdrowia (w szczególności: Minister Zdrowia, wojewoda, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli: gmina, powiat, województwo), Narodowy Fundusz Zdrowia, samorządy zawodów medycznych, producenci leków, produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz apteki.

  • W przypadku naruszenia powyższych praw w trakcie udzielania świadczeń w Szpitalu pacjent ma prawo złożyć skargę do:

- Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta

- Dyrektora Szpitala za pośrednictwem Sekretariatu Dyrektora,

- Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa,

- Zastępcy Dyrektora ds. Pielęgniarstwa,

- Ordynatora/ Koordynatora  Oddziału,

- Lekarza prowadzącego,

- Pielęgniarki oddziałowej

  • Po wyczerpaniu trybu administracyjnego wewnątrz jednostki Pacjent może złożyć skargę do:

  1. Organu Założycielskiego Szpitala,

  2. Narodowego Funduszu Zdrowia, Wydział Spraw Świadczeniobiorców – Sekcja Skarg i Wniosków, ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn tel. 89 539 97 93, 89 532 74 14, infolinia 194 88, fax. 89 533 91 74, adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. "> Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.  Godziny pracy: pon.- 8. 00 – 18. 00, wt-pt. – 8. 00 – 16. 00

  3. Okręgowej Izby Lekarskiej,

  4. Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych,

  5. Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,

  6. Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta

czynna pn. - pt. w godz. 9.00 - 21.00: 800 - 190 - 590 (z tel. stacjonarnych i komórkowych)

  1. Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa
    Sekretariat: tel.: (22) 532 - 82 - 50, fax.: (22) 532 - 82 – 30, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. "> Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
    Przyjęcia interesantów w Biurze: Poniedziałek - piątek w godzinach od 9.00 do 15.00

  1. PEŁNOMOCNIK DS. PRAW PACJENTA  Szpitala Miejskiego św. Jana Pawła II w Elblągu

mgr Małgorzata Adamowicz przyjmuje od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 - 12.00, Elbląg, ul. Komeńskiego 35, pok. nr 109, Telefon: 55 239 44 49, FAX 55 239 45 77,

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Pełna treść USTAWY z dnia 6 listopada 2008 r. O prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta dostępna jest w  dyżurkach  oddziałów Szpitala i na stronie www Szzpitala.