SM ul. Żeromskiego


galeria

Previous ◁ | ▷ Next

pogoda


odwiedziny

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterdzisiaj340
mod_vvisit_counterwczoraj807
mod_vvisit_counterw tym tygodniu340
mod_vvisit_counterw tym miesiącu23426
mod_vvisit_counterwszystkie1219140

Aktualnie: gości 29 połączonych
Your IP: 54.92.150.98
 , 
Today: Cze 24, 2018

logo-fun

Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020
Oś priorytetowa 9. Dostęp do wysokiej jakości usług publicznych
Działanie 9.1 Infrastruktura ochrony zdrowia
Poddziałanie 9.1.2 Infrastruktura ochrony zdrowia w miejskim obszarze funkcjonalnym Elbląga - ZIT bis
Tytuł projektu „Podniesienie jakości i kompleksowości leczenia poprzez konsolidację usług zdrowotnych w zakresie lecznictwa zachowawczego i zabiegowego w Szpitalu Miejskim św. Jana Pawła II w Elblągu”
Całkowita kwota projektu: 39 470 519, 12 PLN, Wydatki kwalifikowane: 39 428 929, 12 PLN
Kwota dofinansowania: 32 919 212, 92 PLN, Wkład własny: 6 509 716, 20 PLN

PDF Drukuj

magorzata  adamowicz

PEŁNOMOCNIK DS. PRAW PACJENTA

Szpitala Miejskiego św. Jana Pawła II w Elblągu

mgr Małgorzata Adamowicz

Spotkania z Pełnomocnikiem odbywają się od poniedziałku do piątku

w godzinach 10.00 - 13.00, pok. nr 109 (budynek administracyjny)

Elbląg, ul. Komeńskiego 35

tel.: 55 239 44 49, fax 55 239 45 77, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


RZECZNIK PRAW PACJENTA SZPITALA PSYCHIATRYCZNEGO

Dorota Ciruk

Spotkania z rzecznikiem odbywają się w poniedziałki i piątki

w godzinach 7.00-15.00, gabinet nr 15 (oddział psychiatryczny III)

Elbląg, ul. Komeńskiego 35

fax. 55 239 45 77


PRAWA PACJENTA (wyciąg)

Na podstawie:

USTAWY z dnia 6 listopada 2008 r. O prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Opracowano na podstawie: tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1318, 1524.)

  1. Prawo do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
  2. Prawo do świadczeń zdrowotnych.
  3. Prawo do opinii innego lekarza, pielęgniarki, położnej lub zwołania konsylium lekarskiego.
  4. Prawo do informacji.
  5. Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
  6. Prawo do tajemnicy informacji związanych z pacjentem.
  7. Prawo do wyrażenia zgody lub sprzeciwu  na udzielanie świadczeń zdrowotnych.
  8. Prawo do leczenia bólu.
  9. Prawo do dostępu do dokumentacji medycznej.
  10. 10. Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
  11. 11. Prawo do poszanowania intymności i godności.
  12. 12. Prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego.
  13. 13. Prawo do opieki duszpasterskiej.
  14. 14. Prawo do umierania w spokoju i godności.
  15. 15. Prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
  16. 16. Prawo pacjenta do dochodzenia swoich praw.

KTO TO JEST PACJENT?

Pacjent to każdy, kto już korzysta ze świadczeń zdrowotnych lub zwraca się o ich udzielenie, m.in. przez szpital, przychodnię, lekarza, pielęgniarkę, położną (niezależnie od tego czy jest chory, czy zdrowy).

KTO JEST ZOBOWIĄZANY DO POSZANOWANIA I PRZESTRZEGANIA PRAW PACJENTA?

1) Osoby wykonujące zawód medyczny: lekarze, pielęgniarki, położne, diagności, fizjoterapeuci, ratownicy medyczni i inni profesjonaliści opieki zdrowotnej oraz każda inna osoba uczestnicząca w udzielaniu świadczeń zdrowotnych.

2) Podmioty udzielające świadczeń opieki zdrowotnej oraz współuczestniczące w ich udzielaniu, takie jak: placówki ochrony zdrowia (m.in. szpitale, przychodnie, ośrodki zdrowia, poradnie, zakłady opiekuńczo-lecznicze, zakłady pielęgnacyjno-opiekuńcze, laboratoria diagnostyczne, jednostki badawczo-rozwojowe), praktyki lekarskie, pielęgniarskie i położnicze.

3) Inne podmioty opieki zdrowotnej, takie jak: organy władzy publicznej właściwe w zakresie ochrony zdrowia (w szczególności: Minister Zdrowia, wojewoda, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli: gmina, powiat, województwo), Narodowy Fundusz Zdrowia, samorządy zawodów medycznych, producenci leków, produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz apteki.

4) W przypadku naruszenia powyższych praw w trakcie udzielania świadczeń w Szpitalu pacjent ma prawo złożyć skargę do:

  • Dyrektora Szpitala za pośrednictwem Sekretariatu Dyrektora,
  • Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa,
  • Zastępcy Dyrektora ds. Pielęgniarstwa,
  • Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta 
  • Ordynatora/ Koordynatora  Oddziału,
  • Lekarza prowadzącego,
  • Pielęgniarki oddziałowej.

5) Po wyczerpaniu trybu administracyjnego wewnątrz jednostki Pacjent może złożyć skargę do:


Pełna treść USTAWY z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta dostępna jest w  dyżurkach  oddziałów Szpitala i na stronie www Szpitala:

USTAWA O PRAWACH PACJENTA I RZECZNIKU PRAW PACJENTA